fbpx
Wróć do realizacji

System do zliczania klientów

RTV EURO AGD potrzebowało systemu zliczającego klientów oraz raportującego automatycznie ich liczbę w czasie rzeczywistym.

Bezpłatna konsultacja
| Klient
RTV EURO AGD
| CZAS TRWANIA
24 miesiące
| ZAKRES USŁUG
IOT | Tworzenie i integracja systemów | Tworzenie prototypów | Ulepszanie produktu | Wdrażanie nowych technologii
| RTV EURO AGD

Kim jest klient?

RTV EURO AGD jest jednym z największych detalistów sprzętu elektronicznego oraz sprzętu gospodarstwa domowego. Spółka zakończyła rok 2021 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i ponad 11 mld przychodów.

Wyzwanie, przed którym stanęliśmy

Z racji bycia jednym z liderów sprzedaży elektroniki w Polsce i jednocześnie jednym z największych reklamodawców na rynku, kadra zarządzająca firmy zdecydowała, że potrzebuje bardziej precyzyjnych informacji, jeśli chodzi o zliczanie klientów odwiedzających markety EURO RTV AGD.

Tak jak firmy działające głównie w przestrzeni internetowej (e-commerce) potrzebują swojego Google Analytics’a do mierzenia efektywności, tak nowoczesne sklepy stacjonarne potrzebują systemu zbierającego dane pozwalające na wykorzystanie ich w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.

W związku z powyższym celem projektu, było zbudowanie systemu analitycznego, który będzie pozwalał mierzyć ruch w sklepie i integrować go z dokonywanymi przez klientów transakcjami, które są wprowadzane na kasy fiskalne (i jednocześnie do systemu POS), przez sprzedawców. Miało to doprowadzić do łatwiejszego mierzenia realnych wyników sprzedażowych, w odniesieniu do konkretnych godzin czasu pracy i liczby klientów.

Wprowadzone rozwiązania

Po etapach prób i błędów, stworzyliśmy system, który:

  • umożliwia codzienną analizę liczby osób wchodzących i opuszczających sklep
  • rejestruje wszystkie zdarzenia, tj. dokonane transakcje, godziny transakcji, ilość osób w sklepie w danej godzinie, a zebrane informacje przekazuje do chronionej bazy danych
  • pozwala zarządzać zebranymi, zagregowanymi informacjami odnosząc je do całej firmy

Rezultaty

Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu firma może podejmować lepsze decyzje biznesowe, gdyż są one oparte na danych, zdobytych na swoich klientach.

Prowadzi to do budowania skuteczniejszej strategii sprzedaży a także poprawia optymalizację zarządzania sklepami (m.in. kwestiami zatowarowania oddziałów czy ilości pracowników będących na zmianie).

Podsumowanie

System CeDARet stał się hitem na rynku retail, co zaowocowało rozpoczęciem współpracy ze światowym liderem w dziedzinie badań rynkowych – Ipsos, których zostaliśmy reprezentantem w Polsce.

Stworzone przez Inquel rozwiązanie jest powszechnie wykorzystywane jako swego rodzaju Google Analytics dla sklepów stacjonarnych.