RTV EURO AGD potrzebowało systemu zliczającego klientów oraz raportującego automatycznie ich liczbę w czasie rzeczywistym.
RTV EURO AGD jest jednym z największych detalistów sprzętu elektronicznego oraz sprzętu gospodarstwa domowego. Spółka zakończyła rok 2021 dwucyfrowym wzrostem sprzedaży i ponad 11 mld przychodów.
Z racji bycia jednym z liderów sprzedaży elektroniki w Polsce i jednocześnie jednym z największych reklamodawców na rynku, kadra zarządzająca firmy zdecydowała, że potrzebuje bardziej precyzyjnych informacji, jeśli chodzi o zliczanie klientów odwiedzających markety EURO RTV AGD.
Tak jak firmy działające głównie w przestrzeni internetowej (e-commerce) potrzebują swojego Google Analytics’a do mierzenia efektywności, tak nowoczesne sklepy stacjonarne potrzebują systemu zbierającego dane pozwalające na wykorzystanie ich w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.
W związku z powyższym celem projektu, było zbudowanie systemu analitycznego, który będzie pozwalał mierzyć ruch w sklepie i integrować go z dokonywanymi przez klientów transakcjami, które są wprowadzane na kasy fiskalne (i jednocześnie do systemu POS), przez sprzedawców. Miało to doprowadzić do łatwiejszego mierzenia realnych wyników sprzedażowych, w odniesieniu do konkretnych godzin czasu pracy i liczby klientów.
Po etapach prób i błędów, stworzyliśmy system, który:
Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu firma może podejmować lepsze decyzje biznesowe, gdyż są one oparte na danych, zdobytych na swoich klientach.
Prowadzi to do budowania skuteczniejszej strategii sprzedaży a także poprawia optymalizację zarządzania sklepami (m.in. kwestiami zatowarowania oddziałów czy ilości pracowników będących na zmianie).
System CeDARet stał się hitem na rynku retail, co zaowocowało rozpoczęciem współpracy ze światowym liderem w dziedzinie badań rynkowych – Ipsos, których zostaliśmy reprezentantem w Polsce.
Stworzone przez Inquel rozwiązanie jest powszechnie wykorzystywane jako swego rodzaju Google Analytics dla sklepów stacjonarnych.